En primer lloc indicar que estic molt
satisfeta de la disponibilitat de totes les persones referents del centre que
estan col·laborant amb mi per la seva implicació amb el meu projecte de
pràctiques, tall i com es pot veure als plannings mensuals que apareixen aquest
bloc. A més destaco molt positivament el
fet d’haver tingut l’oportunitat de viure una situació real i de poder
contrastar la teoria amb la pràctica a mesura que avanço en els meus estudis de
Psicopedagogia , i de familiaritzar-te amb tot allò que esdevé de forma evident
i no tant evident en el dia a dia d’un centre d’Educació d’Adults.
Pel que fa a la tasca realitzada també
vull remarcar la meva satisfacció, a banda de l’experiència que personalment he
tret, trobi que ha estat una
aportació molt significativa per al centre: la revisió del material,
l’establiment de responsabiitats, la flexibilització en temes com l’horari, i
fonamentalment la confecció del Pla d’Acollida ha creat un espai més
organitzat, més profitos i molt més aconsellable per aquests alumnes inmigrants
menors d’edat.
Recordo que les dificultats que van marcar el meu Practicum I realitza,
com ja he anomenat, a aquest mateix centre: la complexitat de l’escenari (com ho vaig nomenar) i la poca definició de la figura del psicopedagog
al centre. En quant la primera he de dit que ja vaig aclarint coses, recordem
que el centre comparteix ubicació al FOREM, la qual cosa implica el següent
binomi: FOREM cobreix la part de formació dels futurs treballadors i l’escola
Vicent Ventura la formació acadèmica. Pel que fa a la segona encara trobi que els
criteris d’actuació deixen uns marges massa amplis sense gaire concreció que no
es corresponen amb el gran nombre de situacions i variables que interaccionen,
el que ha suposat dificultats per trobar la línea de treball i remarcar
objectius com:
·
Afavorir
el grau de clima col·laboratiu, d’acceptació i de confiança mútua entre els agent
educatius
·
Ajudar
a donar sentit a la tasca objecte de col·laboració
·
Possibilitar
la participació i les aportacions de tant dels docents com de l’equip directiu
del centre.
·
Establir
relacions clares i explícites.
·
Establir
una periodicitat pactada per a la
revisió i seguiment dels temes concretats.
No obstant, en una anàlisi global del
treball realitzat en aquestes pràctiques
considero que hi ha una coherència entre la proposta inicial al pla de treball
i les activitats desenvolupades. Si hem de nomenar alguna limitació és la
impossibilitat de veure la validesa final de les propostes de millora per la
limitació del periodo de práctiques, el
Pla d’Acollida es troba en aquest moment en fase de análisi per part del
professorat del centre i serà sotmés a aprovació al Claustre de professors que
se celebrará al mes de juny i si finalmene és aprovat es posarà en pràctica per
al proper curs 2012-13.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada