PROJECTE: PLA D'ACTUACIÓ PER ALS ALUMNES IMMIGRANTS DE 16 A 18 ANYS ADSCRITS A LES ESCOLES DE FORMACIÓ D'ADULTS.


dilluns, 28 de maig del 2012

CONCLUSIONS AL VOLTANT DEL PRÀCTICUM II


En primer lloc indicar que estic molt satisfeta de la disponibilitat de totes les persones referents del centre que estan col·laborant amb mi per la seva implicació amb el meu projecte de pràctiques, tall i com es pot veure als plannings mensuals que apareixen aquest bloc.  A més destaco molt positivament el fet d’haver tingut l’oportunitat de viure una situació real i de poder contrastar la teoria amb la pràctica a mesura que avanço en els meus estudis de Psicopedagogia , i de familiaritzar-te amb tot allò que esdevé de forma evident i no tant evident en el dia a dia d’un centre d’Educació d’Adults.

Pel que fa a la tasca realitzada també vull remarcar la meva satisfacció, a banda de l’experiència que personalment he tret, trobi que ha estat una  aportació  molt significativa  per al centre: la revisió del material, l’establiment de responsabiitats, la flexibilització en temes com l’horari, i fonamentalment la confecció del Pla d’Acollida ha creat un espai més organitzat, més profitos i molt més aconsellable per aquests alumnes inmigrants menors d’edat.

Recordo que les dificultats  que van marcar el meu Practicum I realitza, com ja he anomenat, a aquest mateix centre: la complexitat de l’escenari (com ho vaig nomenar) i la poca definició de la figura del psicopedagog al centre. En quant la primera he de dit que ja vaig aclarint coses, recordem que el centre comparteix ubicació al FOREM, la qual cosa implica el següent binomi: FOREM cobreix la part de formació dels futurs treballadors i l’escola Vicent Ventura la formació acadèmica. Pel que fa a la segona encara trobi que els criteris d’actuació deixen uns marges massa amplis sense gaire concreció que no es corresponen amb el gran nombre de situacions i variables que interaccionen, el que ha suposat dificultats per trobar la línea de treball i remarcar objectius com:

·         Afavorir el grau de clima col·laboratiu, d’acceptació i de confiança mútua entre els agent educatius

·         Ajudar a donar sentit a la tasca objecte de col·laboració

·         Possibilitar la participació i les aportacions de tant dels docents com de l’equip directiu del centre.

·         Establir relacions clares i explícites.

·         Establir una periodicitat pactada  per a la revisió i seguiment dels temes concretats.

No obstant, en una anàlisi global del treball realitzat en aquestes  pràctiques considero que hi ha una coherència entre la proposta inicial al pla de treball i les activitats desenvolupades. Si hem de nomenar alguna limitació és la impossibilitat de veure la validesa final de les propostes de millora per la limitació del periodo de práctiques,  el Pla d’Acollida es troba en aquest moment en fase de análisi per part del professorat del centre i serà sotmés a aprovació al Claustre de professors que se celebrará al mes de juny i si finalmene és aprovat es posarà en pràctica per al proper curs 2012-13.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada