MES DE MARÇ
|
||||
1ª Reunió:
Primer contacte amb la tutora externa i amb el director de l’escola per
tal de presentar la proposta de treball i traçar les línees d’actuació. Partim del convenciment que cal promoure
canvis estratègics precisos per tal de respondre adequadament a les noves
necessitats educatives que es deriven
dels fenòmens emergents.
Acords:
|
||||
Formació del
grup:
A la primera reunió grupal acudim la
tutora externa, el director del centre, quatre professors i la psicopedagoga
de pràctiques. Amb aquests membres es va constituir un equip de treball amb
l’objectiu de millorar l’organització educativa dels alumnes menors de 18
anys, amb la intenció afegida de fer extensible aquest treball a la resta
d’alumnes de l’escola.
|
||||
TASQUES REALITZADES I ACORDS APROVATS PEL GRUP I
|
||||
Objectius
|
Actuacions a emprendre per tal d’aconseguir l’objectiu
|
Quan
|
Qui?
|
Per què?
|
Formació
d’un equip de treball per tal d’analitzar i aprovar les propostes plantejades
per al grup de preparatori (on estan inclosos alumnes estrangers entre 16 i
18 anys).
|
§ Es planifica el període de
pràctiques amb la tutora del Pràcticum II i el director del centre, on es
considera recomanable la formació d’un equip
de treball per buscar una major eficàcia amb la diversitat de opinions
i amplitud de coneixements.
§ Reunió amb el personal del centre
per a constituir un grup de treball
§ Es va aprovar la proposta de
calendari: reunions quinzenals per a d’exposar el treball realitzat per cadascun dels memres del grup
|
Primera quinzena del mes de
març
|
Membres que van constituir
l’equip: un representant de l’equip directiu, quatre professors del centre i
departament d’orientació (tutora externa)
|
El treball en equip donarà una
resposta més ajustada a les necessitats dels alumnes a l’hora que contribuirà
a millorar la pràctica de l’acció orientadora, un treball més enriquidor i
una major acceptació de les decisions preses.
|
Establir
unes pautes d’actuació per tal de treballar les propostes.
|
§ Constància explícita de la
col·laboració de tots els membres del grup per a una implementació, seguiment
i avaluació del Pla de Treball
§ Es van traçar unes línees de coordinació
amb tots els membres del grup de treball. Establiment d’estratègies, recursos
i instruments que cal emprar i programació d’activitats.
|
Necessitat de fer un
seguiment per adequar els objectius, les estratègies i els criteris avaluables en funció dels
punts forts i febles en el procés educatiu dels alumnes.
|
||
Analizar el material arreplegat
per adaptar-ho o confecció de nou per
atendre les necessitats educatives de l'alumnat i/o professorat
|
Es realitzaran successives reunions
de treball, amb l’objectiu de presentar l’anàlisi de material i coordinar el
treball a realitzar en funció de la proposta de millora presentada, es va
acordar fer un recull d’informació per a una revisió del material emprat fins
ara:
§ Pla d’Acollida,
§ protocols de comunicació,
§ instrument de mesura per detectar
necessitats..
§ revisió d’horaris per tal d’evitar
l’absentisme
§ informació directa dels alumnes a
través d’un qüestionari
S’acordà afavorir la
interculturalitat des de totes les vesants que sigui possible
|
Segona quinzena del mes de març
|
En base a oferir estratègies i
recursos variats, cal arribar a acords en quan als aspectes a millorar o
modificar.
|
DIARI DES DE LES ESCOLES D'ADULTS: Benvinguts a aquest espai des d'on anem a descobrir el funcionament d'aquest peculiar centre. Veurem com docent, alumnes i equip d'orientació lluiten dia a dia per desenvolupar una tasca amb moltes pinzellades de convivència, integració, igualtat...
PROJECTE: PLA D'ACTUACIÓ PER ALS ALUMNES IMMIGRANTS DE 16 A 18 ANYS ADSCRITS A LES ESCOLES DE FORMACIÓ D'ADULTS.
diumenge, 27 de maig del 2012
QUÉ VAM FER AL MES DE MARÇ
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada