PROJECTE: PLA D'ACTUACIÓ PER ALS ALUMNES IMMIGRANTS DE 16 A 18 ANYS ADSCRITS A LES ESCOLES DE FORMACIÓ D'ADULTS.


diumenge, 27 de maig del 2012

QUÉ VAM FER AL MES DE MARÇ

 
MES DE MARÇ
1ª Reunió:                    
Primer contacte amb la tutora  externa i amb el director de l’escola per tal de presentar la proposta de treball i traçar les línees d’actuació.  Partim del convenciment que cal promoure canvis estratègics precisos per tal de respondre adequadament a les noves necessitats educatives que es deriven  dels fenòmens emergents.
Acords:
  • Es marquen les línees general de treball, es seguirà un model d’intervenció indirecte, grupal i individual (MODELO DE CONSULTA), l’orientació no es realitzarà directament sobre l’alumne sinó que s’assessora al personal docent i agents educatius amb un rol dinamitzador de l’estructura organitzativa del centre per tal de donar una adequada resposta als alumnes.
  • Formació d’un grup de treball amb el director, el professorat que voluntàriament vulgui prendre part d’aquest equip de treball, la tutora externa i la psicopedagoga en pràctiques. Especialment es valoraran les aportacions del personal docent per la seva condició d’experts en l’educació d’adults, de manera  que les mesures preses estiguin el més acordes amb la realitat d’aquest àmbit. Val a dir que aquest treball és possible quan es compta amb la voluntat de tots els agents implicats.
  • Aquest equip es farà un plantejament del treball a desenvolupar amb una presentació dels objectius i les metes on volem arribar
  • La coordinació d’aquest grup correrà a càrrec de la psicopedagoga en pràctiques que adoptarà un rol d’orientadora, consultora, assessora, supervisora....  amb el vist-i-plau del director i les mesures seran aprovades amb el consens del grup.
Formació del grup:
A la primera reunió grupal acudim la tutora externa, el director del centre, quatre professors i la psicopedagoga de pràctiques. Amb aquests membres es va constituir un equip de treball amb l’objectiu de millorar l’organització educativa dels alumnes menors de 18 anys, amb la intenció afegida de fer extensible aquest treball a la resta d’alumnes de l’escola.
TASQUES REALITZADES I ACORDS APROVATS PEL GRUP I
Objectius
Actuacions a emprendre per tal d’aconseguir l’objectiu
Quan
Qui?
Per què?
Formació d’un equip de treball per tal d’analitzar i aprovar les propostes plantejades per al grup de preparatori (on estan inclosos alumnes estrangers entre 16 i 18 anys).


§ Es planifica el període de pràctiques amb la tutora del Pràcticum II i el director del centre, on es considera recomanable la formació d’un equip  de treball per buscar una major eficàcia amb la diversitat de opinions i amplitud de coneixements.
§ Reunió amb el personal del centre per a constituir un grup de treball
§ Es va aprovar la proposta de calendari: reunions quinzenals per a d’exposar el treball  realitzat per cadascun dels memres del grup
Primera quinzena del mes de març


Membres que van constituir l’equip: un representant de l’equip directiu, quatre professors del centre i departament d’orientació (tutora externa)





El treball en equip donarà una resposta més ajustada a les necessitats dels alumnes a l’hora que contribuirà a millorar la pràctica de l’acció orientadora, un treball més enriquidor i una major acceptació de les decisions preses.

Establir unes pautes d’actuació per tal de treballar les propostes.


§ Constància explícita de la col·laboració de tots els membres del grup per a una implementació, seguiment i avaluació del Pla de Treball 
§ Es van traçar unes línees de coordinació amb tots els membres del grup de treball. Establiment d’estratègies, recursos i instruments que cal emprar i programació d’activitats.
Necessitat de fer un seguiment per adequar els objectius, les estratègies  i els criteris avaluables en funció dels punts forts i febles en el procés educatiu dels alumnes.




Analizar el material arreplegat per adaptar-ho o confecció de nou per atendre les necessitats educatives de l'alumnat i/o professorat





Es realitzaran successives reunions de treball, amb l’objectiu de presentar l’anàlisi de material i coordinar el treball a realitzar en funció de la proposta de millora presentada, es va acordar fer un recull d’informació per a una revisió del material emprat fins ara:
§ Pla d’Acollida,
§ protocols de comunicació,
§ instrument de mesura per detectar necessitats..
§ revisió d’horaris per tal d’evitar l’absentisme
§ informació directa dels alumnes a través d’un qüestionari
S’acordà afavorir la interculturalitat des de totes les vesants que sigui possible
Segona quinzena del mes de març




En base a oferir estratègies i recursos variats, cal arribar a acords en quan als aspectes a millorar o modificar.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada