PROJECTE: PLA D'ACTUACIÓ PER ALS ALUMNES IMMIGRANTS DE 16 A 18 ANYS ADSCRITS A LES ESCOLES DE FORMACIÓ D'ADULTS.


diumenge, 27 de maig del 2012

QUÉ VAM FER EL MES D'ABRIL

MES D’ABRIL
A aquest més s’ha realitzat la fase més complexa de tota la intervenció realitzada en el centre. En aquest periode la línea de treball ha estat que la psicopedagoga de pràctiques, fundamentalment, amb l’ajuda del director del centre han marcat l’elaboració dels distints documents i actuacions a seguir  amb l’objectiu general d’aconseguir totes les metes plantejades.

El model de treball a seguir ha estat la proposta, discusió i elaboració del material per l’equip de treball al llarg de diverses sessions de treball.

ACORDS APROVATS PEL GRUP I TASQUES REALITZADES
Objectius
Actuacions a emprendre per tal d’aconseguir l’objectiu
Quan
Qui?
Per què?
Modificar i confeccionar nou material més adaptat a les necessitats detectades.
§ Es va considerar necessari crear un repertori legislatiu sobre l’educació d’adult a la Comunitat Valenciana incluint normativa sobre alumnes estrangers. Nomenament d’una persona responsable encarregada de realitzar actualitzacions amb  revisions periódiques de la legislació sobre el tema al llarg del curs.
§ S’analitza la informació del qüestionari que es passà als alumnes, que corroborà les necessitats detectades en quant a integració, adaptació, problemes de comunicació...
§ S’acordà Introduir millores en l’itinerari dels alumnes estranger al centre: confecció d’un nou Pla d’acollida, avaluació inicial dels alumnes per a obtenir un reconeixement de coneixements previs i detectar necessitats lingüístiques i/o acadèmiques.
§ Gestionar la creació de la figura  del mediador cultural amb la tasca de fomentar la convivència social i la gestió de la diversitat cultural i  afavorir una educació en i pel pluralisme cultural des de la igualtat, el respecte i la diversitat. Es quedá que s’iniciaria aquest procés: esbrinar l’existència d’aquesta figura en la CV, funcionament, serveis...
§ Crear un protocol de comunicació entre els diferents professors que atenen als alumnes, mitjançant reunions de coordinació mensuals per compartir informació i prendre decisions.
§  Possibilitat crear un Pla d’Acció Tutorial per a treballar diferents àmbits: autoconcepte, autoestima, interessos, valors, la presa de decisions.
§ Introduir millores  l’horari per tal de reduir l’absentisme. L'assistència irregular i la incorporació tardana són constants d'aquest tram. Cal tenir en compte que l'objectiu prioritari de l'alumnat adult és trobar treball i quan ho aconsegueix, l'assistència a classe pot quedar relegada. S’intentarà flexibilitzar horaris més adaptats a la realitat de l’alumne, tot i tenint present que el centre disposa de franges horaris de matí, vesprada i nit.
§ S'incorporaran al curriculum referències multiculturals, especialment de les cultures d'origen de l’alumnat del centre
§ Creació en la biblioteca del centre del “Racó intercultural”, per començar es fa una nova col·locació de material seleccionat d’autors i temàtiques de diferents cultures, amb la intenció per part dels responsables de continuar i millorar aquest racó.

Tot el mes d’abril
Membres que van constituir l’equip: un representant de l’equip directiu, cuatre professors del centre i departament d’orientació (tutora externa)

Per a temes concrets es va aconseguir l’ajuda d’altre personal: responsable docent i administratiu de la bilbioteca, diferents tutors al que se li va consultar per a confeccionar el PAT, i e Pla d’Acollida.















El centre ha de adaptar el seu espai a aquest nou grup d’alumnes per tal d’obtenir resultats positius, el que requereix un treball organitzat, sistemàtic i coordinat per compartir informació i prendre decisions sobre la intervenció.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada