MES D’ABRIL
|
||||
A aquest més s’ha realitzat la fase més
complexa de tota la intervenció realitzada en el centre. En aquest periode la
línea de treball ha estat que la psicopedagoga de pràctiques, fundamentalment,
amb l’ajuda del director del centre han marcat l’elaboració dels distints
documents i actuacions a seguir amb
l’objectiu general d’aconseguir totes les metes plantejades.
El model de treball a seguir ha estat la
proposta, discusió i elaboració del material per l’equip de treball al llarg
de diverses sessions de treball.
|
||||
ACORDS APROVATS PEL GRUP I TASQUES REALITZADES
|
||||
Objectius
|
Actuacions
a emprendre per tal d’aconseguir l’objectiu
|
Quan
|
Qui?
|
Per
què?
|
Modificar i confeccionar nou material
més adaptat a les necessitats detectades.
|
§ Es va considerar necessari crear
un repertori legislatiu sobre l’educació d’adult a la Comunitat Valenciana
incluint normativa sobre alumnes estrangers. Nomenament d’una persona
responsable encarregada de realitzar actualitzacions amb revisions periódiques de la legislació
sobre el tema al llarg del curs.
§ S’analitza la informació del
qüestionari que es passà als alumnes, que corroborà les necessitats
detectades en quant a integració, adaptació, problemes de comunicació...
§ S’acordà Introduir millores en
l’itinerari dels alumnes estranger al centre: confecció d’un nou Pla
d’acollida, avaluació inicial dels alumnes per a obtenir un reconeixement de
coneixements previs i detectar necessitats lingüístiques i/o acadèmiques.
§ Gestionar la creació
de la figura del mediador cultural amb
la tasca de fomentar la convivència social i la gestió de la diversitat
cultural i afavorir una educació en i
pel pluralisme cultural des de la igualtat, el respecte i la diversitat. Es
quedá que s’iniciaria aquest procés: esbrinar l’existència d’aquesta figura
en la CV, funcionament, serveis...
§ Crear un protocol de comunicació
entre els diferents professors que atenen als alumnes, mitjançant reunions de
coordinació mensuals per compartir informació i prendre decisions.
§ Possibilitat crear un Pla d’Acció Tutorial
per a treballar diferents àmbits: autoconcepte, autoestima, interessos,
valors, la presa de decisions.
§ Introduir millores l’horari per tal de reduir l’absentisme. L'assistència
irregular i la incorporació tardana són constants d'aquest tram. Cal tenir en
compte que l'objectiu prioritari de l'alumnat adult és trobar treball i quan
ho aconsegueix, l'assistència a classe pot quedar relegada. S’intentarà
flexibilitzar horaris més adaptats a la realitat de l’alumne, tot i tenint
present que el centre disposa de franges horaris de matí, vesprada i nit.
§ S'incorporaran al curriculum
referències multiculturals, especialment de les cultures d'origen de l’alumnat
del centre
§ Creació en la biblioteca del
centre del “Racó intercultural”, per començar es fa una nova col·locació de
material seleccionat d’autors i temàtiques de diferents cultures, amb la
intenció per part dels responsables de continuar i millorar aquest racó.
|
Tot el mes d’abril
|
Membres que van constituir
l’equip: un representant de l’equip directiu, cuatre professors del centre i
departament d’orientació (tutora externa)
Per a temes concrets es va
aconseguir l’ajuda d’altre personal: responsable docent i administratiu de la
bilbioteca, diferents tutors al que se li va consultar per a confeccionar el
PAT, i e Pla d’Acollida.
|
El centre ha de adaptar el seu
espai a aquest nou grup d’alumnes per tal d’obtenir resultats positius, el
que requereix un treball organitzat, sistemàtic i coordinat per compartir
informació i prendre decisions sobre la intervenció.
|
DIARI DES DE LES ESCOLES D'ADULTS: Benvinguts a aquest espai des d'on anem a descobrir el funcionament d'aquest peculiar centre. Veurem com docent, alumnes i equip d'orientació lluiten dia a dia per desenvolupar una tasca amb moltes pinzellades de convivència, integració, igualtat...
PROJECTE: PLA D'ACTUACIÓ PER ALS ALUMNES IMMIGRANTS DE 16 A 18 ANYS ADSCRITS A LES ESCOLES DE FORMACIÓ D'ADULTS.
diumenge, 27 de maig del 2012
QUÉ VAM FER EL MES D'ABRIL
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada